søndag 12. april 2009

Påskemiddag;)





Me har hatt middagsgjester tre gonger denna påska. Tirsdag hadde vetlejenta 6 års dag, og da hadde me familien på besøk, og bursdagsbarnet valgte meny, så da vart det pizza;)




Skjærtorsdag hadde me gode venner på lammelår med tilbehør. Det var nydeleg, så mørt at det nesten datt fra kvarandre. .




Og med fløtegratinerte poteter, brokkolisalat og rødvinssaus, var det eit perfekt måltid.






Påskafta var familien her igjen, denna gangen stod det kalkun på menyen.





Kalkunen vart stelt og steikt med omsorg, og vart skikkeleg saftig og god.








Bordet blei som vanleg dekka mest i kvitt... Og kvitveisane som tulla fant, står fint enda.




I lampa har eg hengt nokre egg som eg fekk med ekstra ein gong eg bestilte noko fra Mollys heaven. Dei er kjempesøte.




Me har med andre ord hatt ei flott påske, med masse koseleg besøk.

I dag er me invitert på middag hos gode venner;)

11 kommentarer:

kjeruben sa...

WOW!
Det må eg sei var litt nokre middagar!!!! *Imponert*!!

Mitt hvite hus sa...

ååå så nydelig dekekt bord og delikat mat... nå ble jeg faktisk sulten...
Herlig med hvitveis på bordet da... ja da er det vrå du=)
Kos deg og nyt de siste påske dagene..

Klemmer 0)

Malin sa...

Så koselig kommentar inne hos meg:)
Å for noen lekre retter du viser! (sikle....)
Moro du ville være med på konkurransen:)

Lykke til!

Klem

Englefryd sa...

Så koselig med så mye besøk da, og så masse lekkert du har ordnet. Mmmmm. Håper det er ok at jeg linker til deg på siden min:-)

Prinsesse Elin sa...

For et herlig bord og for noen herlige menyer. Jeg blir helt målløs jeg. Du har en lekker spisestue og den blir ikke mindre lekker når du har dekket så flott:O)

Anonym sa...

SV: Ååå, jeg glemte kanskje å skrive det. Men det er bare å putte de i vaskemaskinen!! :) Jeg kom forresten og på at man kan jo lage de av babykluter! Det er jo mykt og godt :)

mammahaaland sa...

Det var middagene sine det! Har vært et ganske så godt etegilde her i nydelig bord også, kunne nesten vært et lite bryllupsbord, var så hvitt og herlig!
Ha en flott uke;)
Monica

Marianne sa...

Nydelig med hvitveis!

Yvonne sa...

Takk for det =) Ble ganske fornøyd ja!! Og de er to snille mennesker som fortjener det=)

naturglede/Randi Lind sa...

Nydelig dekkende bord og så yndig med hvitt og hvitveis. Fint du har kost deg, det har jeg også.Ha en fin ny uke:9

Helene sa...

Takk for hyggelig kommentar inne hos meg:o)
Skal si du imponerer med fristende middager og nydelig dekket bord.
Hvit er bare lekkert, og så pynter det så fint opp med vårlige hvitveis.